Jejak Mihrab & Mimbar

07/06/2010

Sama Rata untuk Sama Rasa

Filed under: Diari Lucu: Dulu-Dulu — Harleny Abd Arif @ 4:10 pm

 

Terkenang kisah berpuasa bersama teman2 sekampus. Paling aku tak dapat lupakan, tragedi terlajak berbuka puasa. Biasa la, bila dah balik dari kuliah, masing-masing kepenatan. Kononnya nak baring sekejap. Kesudahannya terlajak hingga jam 8.00 mlm (mujur bkn 8.00 pg keesokan harinya). Bilik 6508 (Jati F2) lokasi tragedi berlaku. Aku, k mah (textile) dan tini (graphic) jadi mangsa tragedi itu. Aku tak pasti sape terbangun dulu. Tapi yang aku tak boleh lupa, bagaimana salah seorang daripada kami yang terbangun tu menjerit membangunkan yang lain. Melompat kami bangun dan lari bertempiaran mencari sesuatu untuk dijamah. Tetiba salah seorang dari kami nampak tin biskut. Apa lagi, terkam tin biskut tu macam orang kelaparan. Cara kunyah biskut tu pulak macam orang kemaruk makan. Yang lucunya, tin biskut tu takde sape pun yang pandang, apatah lagi nak ambil isinya (biskut) untuk dikunyah sebelum tragedi tu. Insiden tu, dalam pahit, ada manisnya. Pahitnya menahan rasa lapar dek kerana terlajak berbuka tapi kemanisannya terpalit nilai setiakawan dalam mengharungi susah senang bersama. Aku yakin sekiranya pada masa tu hanya ada serdak dalam tin biskut tersebut, kami tetap akan mengagihkannya SAMA RATA untuk SAMA RASA…

Aku Sama Aje…Dulu, Kini & Selamanya

 

2 Komen »

  1. knagan kite bersma x dpt di lupakan

    Komen oleh sahabat lama — 15/10/2010 @ 3:59 pm | Balas

    • Yup x dapat dilupakan…terutamanya bila mengenang k mah menolak saya dari atas katil sehingga terjun tiruk terjelepuk ke bawah lantai…Nasib baik tak koma…heh heh hehhh

      Komen oleh harlenyabdarif — 15/10/2010 @ 4:25 pm | Balas


Suapan RSS untuk komen-komen bagi kiriman ini. TrackBack URI

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Blog di WordPress.com.

%d bloggers like this: