Jejak Mihrab & Mimbar

25/09/2010

Sumbangan Amal Rumah Kebajikan Dayah Nurul Huda

Filed under: Hebahan — Akal Sari @ 4:42 pm
 
 
Kebetulan hari ini saya terfikir untuk membuat hebahan tentang sumbangan amal di dalam sanggar ini. Justeru, pada catatan kali ini saya kongsikan paparan foto kunjungan ke rumah anak-anak yatim dan fakir miskin Dayah Nurul Huda dalam 3 siri tinjauan terdahulu. Dayah Nurul Huda ini terletak di desa Ajee Cut, Ingin Jaya, Aceh Besar. Sesi ziarah sambil beramal ini adalah agenda peribadi. Walaupun ianya program sampingan yang tiada dalam jadual kajian, namun rumah kebajikan ini adalah lokasi pertama kunjungan sebaik menjejakkan kaki ke lapangan terbang Sultan Iskandar Muda, Banda Aceh.
 
Pada 3 tinjauan terdahulu (Jun 2009, September 2009 dan April 2010), saya hanya menghebahkan secara lisan kepada waris terdekat dan sahabat handai yang ingin menghulurkan sumbangan peribadi. Alhamdulillah, ada individu dermawan yang sudi menghulurkan sumbangan. Hasil kutipan kewangan yang diterima terus disampaikan ke tangan Tgk. Darmansyah Daud selaku pucuk pimpinan Dayah Nurul Huda. Tiada limitasi dalam menetapkan jumlah sumbangan. Sama ada banyak atau sedikit apa yang penting adalah pemberian seikhlas hati sebagai tanda simpati. 
 
InshaAllah, pada pertengahan atau selewat-lewatnya penghujung November hadapan saya akan terbang ke wilayah Acheh buat kali ke-4 bagi melengkapkan pengumpulan data di lapangan. Justeru, saya amat mengalu-alukan sumbangan amal seikhlas hati daripada mana-mana pihak atau individu yang berhajat menghulurkan sumbangan kewangan bagi disalurkan kepada rumah kebajikan Dayah Nurul Huda ini. Sumbangan berbentuk barangan bukan tidak diterima sebaliknya agak sukar untuk diuruskan kerana saya sendiri telah melalui pengalaman berhadapan kekangan pada 2 daripada 3 siri tinjauan terdahulu. Berat muatan barangan  kiriman (pakaian khususnya) yang dibawa sahaja mencecah ratusan ringgit nilai timbangannya.
 
Hanya kapsyen ringkas yang tertera di bawah foto paparan dalam catatan pada kali ini. Info lanjut, silalah jengah ke sanggar yang akan saya highlightkan dengan warna merah di bawah nanti . Mudah-mudahan kisah yang saya sifatkan ‘terkesan di lubuk hati’ dalam laman https://jejakmihrabmimbar.wordpress.com/2010/04/27/1894/ akan  menerbitkan keinsafan diri khalayak yang menghayati.

Dayah Nurul Huda

 

Bangunan Dayah Nurul Huda

  

 

SIRI KUNJUNGAN PER-1 (JUN 2009)

  

Foto 1: Siri Kunjungan Per-1

 

Foto 2: Siri Kunjungan Per-1

  

 

SIRI KUNJUNGAN KE-2 (SEPT. 2009)

 

Foto 1: Siri Kunjungan Ke-2

 

Foto 2: Siri Kunjungan Ke-2

  

 

SIRI KUNJUNGAN KE-3 (APRIL 2010)

 

Foto 1: Siri Kunjungan Ke-3

 

Foto 2: Siri Kunjungan Ke-3

 

Bagi mana-mana pihak atau individu yang berhajat memberi sumbangan mohon jasa baik untuk menghubungi talian 019-6972567  atau sumbangan boleh disalurkan terus ke akaun 12-038-02-328220-1 (Bank Islam). 100% daripada hasil kutipan akan disalurkan terus ke tangan pucuk pimpinan Dayah Nurul Huda iaitu Tgk. Darmansyah Daud dalam siri kunjungan ke-4 akan datang. Mudah-mudahan sumbangan seikhlas hati daripada pihak saudara/saudari dapat meringankan beban saudara seagama kita di sana. Semoga ianya akan menjadi saham berkekalan sebagai bekalan menuju alam akhirat.

1 Komen »

  1. Hi to every one, since I am actually keen of reading
    this blog’s post to be updated regularly. It carries nice stuff.

    Komen oleh Seo Keyword ranking — 22/07/2012 @ 1:20 pm | Balas


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Tinggalkan komen

Blog di WordPress.com.